2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği

Ölçek Çeşidi: 
Uyarlama
Kaynak Türü: 
Makale
Kaynak/Referans: 

Arslan, S. ve Akın, A. (2015). 2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği (Revize Formu):geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya University Journal of Education, 5(1), 7-15.

Geliştiren/Uyarlayan: 
Sorumlu Yazar: 
Serhat Arslan
Ölçülen Özellikler: 
Örnek Maddeler ve Madde Sayıları: 

12 madde 4 alt boyut
Öğrenme-Yaklaşma Yönelimi (3 m):Derste anlatılan konuları tamamen öğrenmeyi amaçlarım.
Öğrenme-Kaçınma Yönelimi (3 m):Derste anlatılan konuları tamamen öğrenmeyi amaçlarım.
Performans-Yaklaşma Yönelimi (3 m):Sınıfımdaki öğrencilere göre daha iyi performans göstermeyi amaçlarım
Performans-Kaçınma Yönelimi (3 m):Diğer öğrencilerden daha kötü performans göstermemeyi amaçlarım

Ölçeğin Türü: 
Kimlere Uygulanabileceği: 
Derecelendirme: 
5'li Likert(1=kesinlikle katılmıyorum - 5=kesinlikle katılıyorum)
Ölçeğin Puanlaması: 

Bireyin hangi başarı yönelimini benimsediğini belirlemek için her bir alt boyuttan alınan toplam puanın o alt boyutun içerdiği madde sayısına bölünmelidir.

Ölçeğin Değerlendirilmesi: 
-
Geçerlik: 
-
Güvenirlik: 
-

Orijinal Form

Ölçeğin Orijinal Adı: 
2x2 Achievement Goals Questianaire
Orijinal Kaynak Türü: 
Makale
Orijinal Kaynak/Referans: 

Elliot, A. J., & Murayama, K. (2008). On the measurement of achievement goals: Critique, illustration, and application. Journal of Educational Psychology, 100(3), 613–628.